11/16/2016

Stranga trafik-lumo


Mirinda trafik-lumo en la klaso Drom



"Saluton, mi estas Ana!"
"Mi estas Mari."
"Mi estas Robin."
"Mi estas Naomi."

Antaŭ 10 minutoj de la 9h,
la infanoj de Drom (oni povus nomi ilin Dromignons)
envenas en la klasĉambro verŝajne tre ŝatata de ili.
Tuj lasinte sian sakon en sian lokon, ili okupiĝas pri io.

Mari, 6 jara knabineto ludas etan pianon surplanke kuŝintan,
Du aliaj iras al la skatolo de eta blanka hamstro,
Iu prenas tabulo-ludaĵon el lerneja breto kun sia kamaradeto.
Dumtempe en iu angulo Aksel preparas 3 minutan prezentadon.
Ĉar hodiaŭ estas lia vico. 
(En venonta artikolo vi vidos kion li faros.)

La instruisto Sylvain funkciigas nigran trafik-lumon ĉe la tabulo.
Ĝi komencas funkcii per verda signo.
16 Dromignons vigliĝas kaj la bruo iom altiĝis en la klaso.
Ho, la nigra aparato ŝanĝas signon flave !!!
Nekredeble, ĝi funkcias aŭtomate laŭ la bruo-nivelo.
Rimarkinte tion, la infanoj mem kontrolas sian parol-laŭton.

Nun mi ekkomprenas, ke Sylvin preskaŭ neniam laŭte parolas
kaj kutime kiu devus zorgi trankvilan etoson en la klaso.
Eta ideo ja donas al infanoj kapablon de mem kontrolo.



"안녕, 난 Ana야."
"저는 Mari 에요."
"저는 Robin 이고요."
"저는 Naomi 랍니다."

아침 9시 10분 전, 하나 둘 아이들이 교실로 들어오며 인사를 한다.
어제 만난 낯선 이에 대한 아무 거리낌도 없이 "Saluton!" 하더니,
책가방을 제자리에 두고서 각자 뭔가를 하러 움직인다.

Mari는 바닥에 놓인 제 몸체만한 건반을 두둥이고,
두 장난꾸러기 꼬마는 작고 하얀 햄스터에게로 달려가고,
또 누구는 책꽂이에 널린 보드게임 하나를 꺼낸다.
그 사이, 10살 Aksel은 한쪽에서 뭔가를 주섬주섬 펼치고 있다.
오늘은 바로 그의 3분 발표 차례이기 때문이다.
(다음 기사에 그 이야기는 계속한다.)

교사 Sylvain은 칠판 옆에 놓인 신호등을 작동시켰다.
초록불이 켜지고 Drom 교실의 하루가 시작되었다.
아이들의 움직임이 커지고 이야기가 많아지면서 교실이 꿈틀댄다.
그때 신호등이 노란 불로 바뀌었다!!!
아이들은 약속이라도 한 듯 말소리를 낯춘다.
그렇구나! 저건 소음의 크기에 따라 바뀌는 신호등이었어.

Sylvain은 늘 나지막한 목소리로 아이들에게 말했고
아이들끼리도 교실에서는 크게 말하는 법은 없었다.
교실의 차분한 분위기를 만드는 것은
교사의 "조용히 해!" 라는엄중한 한 마디가 아니라, 
구성원 스스로 만들어가는 것.
Freinet 에서 교사는 아이들이 자발적인 자제를 배우도록
지혜로운 시스템을 마련하는 이였다.



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire